Landskapsförbunden inom uf-rörelsen har ingått ett avtal med Kulturhuset som ger alla medlemsföreningar möjlighet till gratis hemsidor. Är du intresserad? Isåfall kan du kontakta landskapsförbunden (se de blåa knapparna i menyn till vänster) för ytterligare information.

Det system som erbjuds är ett lättanvänt webediteringssystem och strävan är att alla som vill ska kunna upprätthålla och uppdatera sina egna sidor utan att desto större förkunskaper krävs. Landskapsförbunden ger naturligtvis råd och tips åt de föreningar som vill gå med och hjälper till från starten med att bygga upp sidorna.

I systemet som ni får finns en hel del funktioner. Förutom det vanligaste när det gäller hemsidor finns även system för fotoalbum, nyhetsfunktioner m.m.
Kulturhuset utvecklar dessutom kontinuerligt sina tjänster. Systemet ger även möjlighet till bokföring online samt medlemsregistersystem.

Sidorna för föreningarna får adressformen www.exempelförening.landskapsförbund.fi - exempel: www.kimitouf.auf.fi (helt kostnadsfritt) om ni inte önskar er en egen adress eller om ni har en från tidigare. Detta sker då enligt en fast prissättning.

Tveka inte att kontakta landskapsförbunden om ni har frågor kring detta. De hjälper er mer än gärna i ärendet.